Program - Arena Logistyczna

Program

Poznaj formułę i zakres merytoryczny
ARENY LOGISTYCZNEJ 2025

SESJA WSPÓLNA

Moderator sesji:
08:00 – 09:00

REJESTRACJA I PORANNY AKTYWNY NETWORKING

09:00 – 09:10

POWITANIE UCZESTNIKÓW I OTWARCIE ARENY

Moderatorzy:
Edyta Olbratowska

Edyta Olbratowska

Project Director, ADN AKADEMIA

09:10 – 09:40

TRANSFORMACJA PLANOWANIA BIZNESOWEGO – OD S&OP DO IBP

– Omówienie kluczowych różnic i korzyści płynących z przejścia na zintegrowane planowanie biznesowe.
– Rola IBP w realizacji długoterminowej strategii przedsiębiorstwa.

Zbigniew Sobkiewicz

Zbigniew Sobkiewicz

Consulting Director, CPIM, Jonah® MPM PRODUCTIVITY MANAGEMENT

Jerzy Sobieszczuk

Jerzy Sobieszczuk

Dyrektor Łańcucha Dostaw, LANTMANNEN UNIBAKE POLAND

09:40 – 10:10

PRZEJŚCIE Z S&OP DO IBP – NAJLEPSZE PRAKTYKI I WYZWANIA

– Prezentacja rzeczywistych przykładów wdrożenia IBP w firmach z różnych branż.
– Omówienie kluczowych wyzwań i sposobów ich przezwyciężenia.

Dawid Kujaczyński

Dawid Kujaczyński

Director Supply Chain Planning, AMICA GROUP

10:10 – 10:40

Program

10:40 – 11:00

PRZERWA KAWOWA I NETWORKING

11:00 – 11:30

OPTYMALIZACJA PLANOWANIA POPYTU DZIĘKI INTEGRACJI DANYCH WYSOKIEJ JAKOŚCI

– Wykorzystanie kluczowych źródeł danych w analizie popytu.
– Walidacja i oczyszczanie danych dla lepszej dokładności prognoz.

Sławomir Czyżewski

Sławomir Czyżewski

Kierownik ds. Planowania Popytu, OKECHAMP S.A

11:30 – 12:00

Andrzej Kaźmierczak

Andrzej Kaźmierczak

Dyrektor Łańcucha Dostaw, MPS INTERNATIONAL

Konrad Grondek

Konrad Grondek

Consultant, APICS Recognized CPIM Instructor, DDP by DDI, CPF by IBF, Jonah® MPM PRODUCTIVITY MANAGEMENT

12:00 – 12:30

EFEKTYWNE WDRAŻANIE I FUNKCJONOWANIE PROCESÓW S&OP W ZRÓŻNICOWANYCH ŚRODOWISKACH KULTUROWYCH

– Dlaczego różnice kulturowe są tak ważne i jak je rozpoznajemy w sferze biznesu?
– Jak poradzić sobie z różnicami kulturowymi w sprawnym planowaniu?
– Wpływ różnic kulturowych na działanie S&OP.

Konrad Grondek

Konrad Grondek

Consultant, APICS Recognized CPIM Instructor, DDP by DDI, CPF by IBF, Jonah® MPM PRODUCTIVITY MANAGEMENT

Aneta Gudyka

Aneta Gudyka

Group PC&L Director, LOGSTOR INTERNATIONAL/KINGSPAN

12:30 – 13:15

PANEL DYSKUSYJNY: INTEGRACJA PROGNOZ FINANSOWYCH, POPYTU I ŁAŃCUCHA DOSTAW – JAK POGODZIĆ SPRZECZNE CELE?

– Dyskusja na temat wyzwań związanych z integracją różnych obszarów planowania.
– Przykłady skutecznego godzenia celów finansowych, operacyjnych i sprzedażowych.

Moderator:
Zbigniew Sobkiewicz

Zbigniew Sobkiewicz

Consulting Director, CPIM, Jonah® MPM PRODUCTIVITY MANAGEMENT

Uczestnicy:
Marcin Chabros

Marcin Chabros

Finance Business Partner for Customer Supply Chain, CARLSBERG GROUP

Dawid Kujaczyński

Dawid Kujaczyński

Director Supply Chain Planning, AMICA GROUP

13:15 – 14:15

LUNCH I NETWORKING

14:15 – 17:15

SYMULATOR THE FRESH CONNECTION – STRATEGICZNA GRA BIZNESOWA PROWADZONA PRZEZ MPM PRODUCTIVITY MANAGEMENT

The Fresh Connection (TFC) to zaawansowana symulacja, w której uczestnicy – w czteroosobowych zespołach (sprzedaż, zakupy, łańcuch dostaw, finanse) – podejmują realistyczne decyzje zarządcze w firmie produkującej soki owocowe. Celem uczestników jest wydobycie przedsiębiorstwa z kryzysu poprzez skuteczne, zintegrowane działania.

TFC pokazuje, że powodzenie transformacji (ERP, Lean, SCM) zależy przede wszystkim od ludzi – ich zdolności do współpracy, myślenia systemowego i wspólnego działania. Symulacja pozwala bezpiecznie przećwiczyć te kompetencje jeszcze przed rozpoczęciem rzeczywistego projektu, stając się praktycznym narzędziem przygotowania zespołów do pracy w złożonym środowisku biznesowym.

Uczestnicy dowiedzą się jak ważne jest:

  • Zrozumienie wagi wyznaczania celów strategicznych (rozumianych jako mierzalny i istotny wynik)
  • Tworzenie mapy drogowej osiągania celów strategicznych
  • Przewidywanie skutków finansowych podejmowanych decyzji
  • Przekuwanie wiedzy i intuicji w identyfikacje krytycznych decyzji
  • Doskonalenie kompetencji zespołowych

Metodologia

W trakcie 3 godzin uczestnicy poznają firmę The Fresh Connection i analizują jej kluczowe obszary: łańcuch dostaw, zakupy, sprzedaż i operacje. W dwuosobowych zespołach podejmują decyzje mające na celu poprawę ROI. Wybory są prezentowane w formie głosowania (voting session), a najczęściej wybierane opcje wprowadzane do symulacji. Na koniec omawiane są wyniki i wpływ podjętych decyzji na firmę.

17:15 ZAKOŃCZENIE KONFERENCJI