Program 2023 - Arena Logistyczna

Program

Poznaj formułę i zakres merytoryczny
ARENY LOGISTYCZNEJ 2023

13 WRZEŚNIA 2023 (środa)

TECHNOLOGIA CZY LUDZIE W CENTRUM UWAGI

Moderator: Bartosz Jacyna, VP Business Development, CHAINGERS (Przewodniczący Rady Programowej)

09:00 – 10:30

REJESTRACJA I PORANNY AKTYWNY NETWORKING #SesjaPozytywnychRelacji


#SesjaPozytywnychRelacji
– zaangażowanie uczestników od pierwszych chwil przybycia na Arenę Logistyczną.

Grzegorz razem z #KomitetPowitalny powita uczestników i połączy Was w mniejsze grupki, zapraszając do  „przełamywania lodów” czyli bezpiecznego wyjścia ze swojej strefy komfortu i nawiązania wartościowych kontaktów.

Korzyści

możliwość nawiązania nowych relacji z innymi uczestnikami
rozszerzenie sieci kontaktów biznesowych w branży
okazja do poznania ludzi, do których normalnie dostęp jest utrudniony
doprowadzają do wymiany wiedzy i doświadczeń
dostarczają wiele satysfakcji uczestnikom

To okazja do rozmowy o wyzwaniach dnia codziennego szefów zarządzania logistyką i łańcuchami dostaw z różnych branż w Polsce.

Tutaj nie może Ciebie zabraknąć – do zobaczenia!

Moderator:

Program 2023

10:30 – 10:40

POWITANIE UCZESTNIKÓW I OTWARCIE ARENY

Moderatorzy:
Edyta Olbratowska

Edyta Olbratowska

Project Director, ADN AKADEMIA

Program 2023

10:40 – 11:00

Wojna, pandemia, inflacja – czy to koniec globalizacji?

 

  • Jak doszliśmy do obecnej sytuacji w gospodarce światowej – kluczowa rola handlu zagranicznego i logistyki,
  • Globalny podział produkcji i dochodu,
  • Pandemia, wojna, inflacja – co od czego i w jakim kierunku zależy,
  • Wyłaniający się nowy obraz świata – jakie procesy logistycy powinni śledzić.

Program 2023

11:00 – 11:20

Jak najwięcej „wycisnąć” z danych w planowaniu lokalizacji nowego magazynu lub zakładu produkcyjnego?

 

  • Na co należy zwrócić uwagę przy wyborze lokalizacji?
  • Dane o rynku pracy – więcej niż oficjalne statystyki
  • Rynek nieruchomości magazynowych i przemysłowych  – aktualne trendy i dane

Program 2023

11:20 – 12:05

Dyskusja: Planowanie i budowanie forecastów w świecie BANI

 

  • Jak zarządzać w dynamicznym otoczeniu?
  • Jakie dane pomogą przewidzieć najbliższą sytuacje i do niej się przygotować?
  • Jak obniżać koszty i umożliwić rozwój przedsiębiorstwa?
  • Jak planować i realizować plan w przestrzeni, którą charakteryzują: kruchość, niespokojność, nielinearność, niezrozumiałość?
Moderator:
Konrad Grondek

Konrad Grondek

Consultant, APICS Recognized CPIM Instructor, DDP by DDI, CPF by IBF, Jonah® MPM PRODUCTIVITY MANAGEMENT

Uczestnicy:

Program 2023

Program 2023

Program 2023

12:05 – 12:25

Weryfikacja kontrahentów NIE MUSI być przykrym obowiązkiem

Proces weryfikacji kontrahentów staje się coraz bardziej uciążliwy dla przedsiębiorców, ale wcale nie musi taki być. Zastanówmy się, jak technologia może nas wspomóc w wykrywaniu niewłaściwych kontrahentów, czy możemy cały proces zautomatyzować i czy da się uczynić go łatwym, przyjemnym i przede wszystkim… opłacalnym! Czy listy sankcyjne i nowe obowiązki muszą nas obciążać? Przekonajmy się.

Program 2023

12:25 – 12:45

Porażki przywództwa – jak się podnieść po niepowodzeniu

Wycofanie się po pomyślnej realizacji projektu może prowadzić i prowadzi do poważnych niepowodzeń w kolejnych projektach.
Prawdziwe studium przypadku niepowodzenia zarządzania po dużym sukcesie. Analiza procesu zdrowienia i rzetelna retrospekcja dokonanych zmian.

Program 2023

12:45 – 14:00

LUNCH & NETWORKING

14:00 – 16:20

RINGI – STOLIKI TEMATYCZNE (2 tury)

Moderowane spotkania tematyczne z aktywnym udziałem wszystkich uczestników
– przestrzeń do swobodnej wymiany doświadczeń i nieformalnych rozmów!

RING 1

14:00 – 15:00

ODPORNOŚĆ PSYCHICZNA LIDERA W CZASACH NIEPEWNOŚCI

 

Jeżeli jesteś osobą zajmującą odpowiedzialne stanowisko i mierzysz się z codzienną presją, stresem i rosnącymi wymaganiami, martwisz się o klientów, firmę, pracowników i już sam czujesz ze nie dajesz rady? Ten stolik jest dla Ciebie.

Zapraszam do  dyskusji o budowaniu odporności psychicznej lidera.

Program 2023

RING 2

14:00 – 15:00

BUDOWANIE ZESPOŁÓW I KOMPETENCJI

 

Drastyczna zmiana Kontekstu, wywołana Pandemią Koronawirusa i Kryzysem związanym z wojną na Ukrainie, na trwałe zmieniła sposób funkcjonowania społecznego i biznesowego. Stąd potrzebne są długoterminowe i przemyślane rozwiązania w różnych obszarach, wśród których na pierwszy plan wyłania się kwestia Wymogów Kompetencyjnych wobec stanowisk menedżerskich i specjalistycznych. Muszą one ulec zmianie.

3 Edycja Badania Biznes-Ludzie™ TARKA EXECUTIVE’S (2021/2022) pokazała również, że wyzwaniem, przed którym stoją Zarządzający, jest obecnie efektywne wdrożenie systemu pracy hybrydowej. Zarówno zmiana Wymogów Kompetencyjnych, jak i przejście na prace hybrydową wymagają i wymagać będą nowego typu pracownika i siłą rzeczy, nowego typu zespołów pracowniczych.

Program 2023

RING 3

14:00 – 15:00

POPRAWA CASH FLOW POPRZEZ PLANOWANIE SCENARIUSZOWE I ZARZĄDZANIE ZAPASAMI

 

Obserwujemy wciąż rekordowe poziomy zapasów – w tym zapasów nadmiernych, czyli takich dla których koszty utrzymania przekraczają marże sprzedaży. Z drugiej strony dostrzegamy groźną presję ze strony zarządu: „Redukuj zapasy”!, co szybko może przerodzić się w braki w magazynach a zatem nieterminowe dostawy do klientów, a to z kolei – nieterminowe regulowanie zapłaty przez klientów… Jak z tym sobie radzić?

  • Inwestycja w zapasy a ryzyko utraty płynności finansowej. Jak ryzyko to skalkulować i przygotować się do wygranej na rynku w niepewnych czasach?
  • Planowanie scenariuszowe jako klucz do kalkulacji ryzyka – od paniki, przez „jakoś to będzie”, do procedur i przyzwyczajenia ciągłego rozpatrywania scenariuszy
  • Zła struktura zapasów: brakuje tego co niezbędne, za dużo jest rzeczy zalegających. Jak to zmienić?
  • Jakie powinny być w tej chwili najważniejsze czynności i decyzje firm?
Zbigniew Sobkiewicz

Zbigniew Sobkiewicz

Consulting Director, CPIM, Jonah® MPM PRODUCTIVITY MANAGEMENT

RING 4

14:00 – 15:00

INTELIGENTNA LOGISTYKA – SZTUCZNA INTELIGENCJA NA SŁUŻBIE CZŁOWIEKA: STUDIUM PRZYPADKU

 

Sztuczna inteligencja (SI) jest dla organizacji źródłem przewagi konkurencyjnej. Liderzy cieszący się uznaniem wiedzą, że to pracownicy stanowią wartość każdej organizacji. Każdy z nich jest naturalnym i unikalnym źródłem Big Data i SI, dzięki swojemu doświadczeniu i know-how. To, jak organizacja dostosuje się do narzędzi SI, stanowi zasadniczy czynnik decydujący o jej zdolności do tworzenia unikalnej wartości na rynku.

W oparciu o studium przypadku, przedstawione zostaną rozwiązania analityczne proponujące zestaw tras realizujących wszystkie zamówienia, a także oszacowanie kosztów każdej z nich w ramach wdrożenia „Transport Management System” w branży przemysłowej. Ponadto, omówione zostaną aspekty związane z kompletacją towarów oraz optymalnym harmonogramem załadunku i rozładunku. Na bazie najlepszych praktyk wdrożeniowych, przedstawione zostaną wyzwania oraz sposoby ich rozwiązania związane ze zmianą kultury organizacyjnej, w tym te związane ze zmianą ról i procesów podejmowania decyzji przez menedżerów odpowiedzialnych za powyższe obszary.

Program 2023

15:00 – 15:20

PRZERWA NA NETWORKING

RING 5

15:20 – 16:20

WORK – LIFE BALANCE CZY LIFE BALANCE Jak dbać o zasoby energetyczne własne i pracowników?

 

Ciągła zmiana jest już normą i właściwie nas nie dziwi. Nie znaczy to jednak, że dobrze sobie z nią radzimy. Zarówno zmiana, jak i wynikające z niej wysoki poziom stresu oraz ogromna ilość pracy wywierają na nas wpływ i zostawiają ślad. Nierzadko bardzo wyraźny – w postaci wyczerpania, kłopotów zdrowotnych czy syndromu wypalenia zawodowego.

  • Jak dbać o zasoby energetyczne (własne i podwładnych!) aby móc wykonywać zadania, osiągać cele i ciągle czerpać z tego satysfakcję?
  • W jaki sposób dbać o rozwój swojej kariery zawodowej, by mieć energię na wyzwania, jakie przed sobą postawimy?
  • I wreszcie jak świadomie wybierać wyzwania, które nam służą a unikać tych, które najprawdopodobniej zaszkodzą?

Program 2023

RING 6

15:20 – 16:20

LIDER POKOLENIA Z czyli kompetencje managera przyszłości

 

Przedstawiciele Pokolenia Z są już mocno obecni na polskim rynku pracy – w każdej branży. Niebawem będą też stanowić dominująca grupę zawodową, która siłą rzeczy wymusi zmiany w obecnie obowiązujących standardach pracy.

Czy Pokolenie Z oczekuje innego lidera niż poprzednie pokolenia w naszych organizacjach?

„Dobry” szef dla Pokolenia Z – czyli jaki?

Czy i na jakie zmiany powinni się przygotować liderzy z branży logistycznej?

Warto już teraz poznać odpowiedzi na te i inne pytania, aby móc dobrze przygotować nasze organizacje na nadchodzące zmiany.

Program 2023

RING 7

15:20 – 16:20

LUDZIE W KONFRONTACJI Z „TRUDNYMI EMOCJAMI”

 

Gniew, smutek, lęk, frustracja, wstyd, poczucie winy, poczucie krzywdy to nie są emocje, które chcemy przeżywać na co dzień. Mówimy, że są trudne i że lepiej je stłumić. Czy na pewno?

Dlaczego jedne emocje określamy jako trudne, negatywne, a inne pozytywne?

Co sprawia, że unikamy „trudnych emocji” i „trudnych rozmów?

Co jest istotą trudności i jakie następstwa dla biznesu, zespołu, przełożonego i nas samych niesie?Jak adresować trudne tematy i emocje zachowując spokój?

 

Program 2023

RING 8

15:20 – 16:20

JAK ZAPROJEKTOWAĆ I ZAUTOMATYZOWAĆ PROCES WERYFIKACJI I ONBOARDINGU KLIENTA

 

Czy wiesz, że każdy przedsiębiorca musi sprawdzać, czy jego kontrahenci są objęci sankcjami? Ten dodatkowy obowiązek można jednak przekuć na zysk i o tym będą niniejsze warsztaty. Przekonasz się jak, używając platformy Hobly, możesz uprościć proces weryfikacji klientów i stworzyć automatyczny, bezpieczny i kompletny proces onboardingu.
Z warsztatów dowiesz się także:
• Jak zabezpieczyć swoją firmę przed sankcjami,
• Jak wykonać masową weryfikację dotychczasowych kontrahentów,
• Jak uzyskać kompletną weryfikację struktury własnościowej firmy,
• Jak stworzyć i uzyskać alerty o wpisaniu klienta na listę sankcyjną,
• Jak bezpiecznie integrować platformę ze swoimi procesami i systemami.

Program 2023

16:30 – 19:00

ZAPRASZAMY NA KOKTAIL I NETWORKING

14 WRZEŚNIA 2023 (czwartek)

TECHNOLOGIA CZY LUDZIE W CENTRUM UWAGI

09:00 – 09:30

REJESTRACJA I PORANNY NETWORKING

RÓWNOLEGŁE ŚCIEŻKI TEMATYCZNE

#TECHNOLOGIA

Moderator sesji: Łukasz Musialski, Senior Logistics Consultant, CHAINGERS
09:30 – 09:40

POWITANIE UCZESTNIKÓW I OTWARCIE SESJI

09:40 – 10:00

Wystąpienie inspiracyjne: Dlaczego zabijamy innowacje, a potem sami od niej giniemy?

Czyli kilka inspirujących historii, które wciąż się powtarzają:

  • wszyscy się śmieją, a potem przegrywają
  • wariat, który jest geniuszem i twoim konkurentem
  • a wszystko wielkie było kiedyś małe

Program 2023

10:00 – 10:20

Słuchaj, patrz, reaguj czyli jak zautomatyzować proces i być ekologicznym

  • dlaczego portiernia jest passe
  • czy da się współdzielić i wynajmować systemy bezpieczeństwa
  • jak posadzić przy stole wielu graczy i czym ich ugościć
  • czy ESG musi kosztować

Program 2023

10:20 – 11:00

Dyskusja: Biznesowe i solidne uzasadnienie inwestycji w innowacje – czy potrafimy je dobrze zdefiniować

  • strategiczna wizja firmy, która określa jej cele i priorytety
  • presja na rentowny rozwój
  • koszty i potencjalne zakłócenia w operacjach
  • braki zasobów i talentów
Moderator:

Program 2023

Uczestnicy:

Program 2023

Program 2023

Program 2023

Program 2023

# LUDZIE

Moderator sesji: Anna Frąckowiak-Kaczmarek, Managing Director, SMART CAMPAIGN
09:30 – 09:40

POWITANIE UCZESTNIKÓW I OTWARCIE SESJI

09:40 – 10:00

Wystąpienie inspiracyjne: Przywództwo i zaangażowanie w czasach ciągłej niepewności

  • dlaczego ludziom się nie chce?
  • co to jest „quiet quitting” i co mówią nt. badania?
  • czy można „zhakować” wyniki zaangażowania i kim jest prawdziwy lider?

Program 2023

10:00 – 10:20

Uwalnianie potencjału ludzkiego: jak wyposażyć zespoły, aby prosperowały pośród zakłóceń, niepewności i turbulencji

  • kultura doceniania – jak „uskrzydlać” pracowników
  • happy workplace – bo szczęście sprzyja sukcesowi – jak je tworzyć/wspierać?

Program 2023

Program 2023

10:20 – 11:00

Dyskusja: Jakich nowych kompetencji i zasobów potrzebują liderzy, aby zbudować organizacje łańcucha dostaw gotową na przyszłość?

  • co jest ważniejsze – kompetencje twarde czy miękkie?
  • czy warto inwestować i rozwijać swój zespół czy lepiej „kupić” kompetencje na rynku?
  • inwestycje cyfrowe a niedobór talentów
Moderatorka:

Program 2023

Uczestnicy:

Program 2023

Program 2023

Program 2023

Program 2023

11:00 – 11:20

NETWORKING & KAWA

11:20 – 11:40

Innowacje logistyczne, nowinki technologiczne w praktycznym ujęciu (koszty, zwrot z inwestycji, czas zwrotu)

  • demand Planning – gorące wnioski z implementacji
  • Express – platforma integracyjna dla zamówień e-commerce
  • wdrożenie przepływu Dropshippment dla zamówień spersonalizowanych

Program 2023

11:40 – 12:00

Zwinna transformacja w Operacjach Avon

  • podejście do zwinnego zarządzania projektami w czasach BANI
  • SCRUM jako metoda do zarządzania produktami / projektami na bazie doświadczeń w Operacjach Avon
  • zarządzanie zespołami projektowymi w SCRUM  – przemiana podejścia, zachowań, komunikacji, narzędzi – case study Avon
  • rola Scrum Mastera w procesie transformacji Agile

Program 2023

11:20 – 11:40

Życie zawodowe vs. życie prywatne: rozdzielać czy łączyć

  • zasada 3xZ – dwubiegunowość wartości – jak naprawdę jest?
  • narzędzia biznesowe w życiu prywatnym – czy to możliwe, czy ma to sens?
  • łańcuch samorealizacji – co go napędza, co go kręci?

Program 2023

11:40 – 12:00

Arena mistrzów – jak zbudować zespół na ciężkie czasy?

  • technologia czy ludzie, kto wygra w wyścigu na podnoszenie efektywności
  • jak stworzyć warunki, w których zespół pracuje produktywnie
  • „Diament powstaje pod ciśnieniem”?
  • jak znaleźć wspólny język zespołu

Program 2023

12:00 – 12:30

PRZERWA NA NETWORKING

SESJA WSPÓLNA

Moderator: Artur Olejniczak, Head of Marketing & Communications, WYŻSZA SZKOŁA LOGISTYKI W POZNANIU

12:30 – 12:50

Wystąpienie inspiracyjne: Rywalizacja, adrenalina, współpraca – przyłożenie w sporcie i biznesie

Program 2023

12:50 – 13:40

Dyskusja (format oksfordzki): TECHNOLOGIA czy LUDZIE w centrum uwagi

  • firmy zautomatyzowane czy firmy zhumanizowane – jak będzie wyglądała przyszłość
  • kompetencje i technologie – jak przygotować się na wyzwania przyszłości
  • wykorzystywanie niedoboru siły roboczej jako katalizatora do napędzania innowacji w łańcuchu dostaw
  • łańcuchy dostaw potrzebują połączonej wizji technologii i talentów?

Format debaty oksfordzkiej z udziałem wszystkich uczestników z sesji Technologia oraz sesji Ludzie.

Moderator:
Artur Olejniczak

Artur Olejniczak

Kierownik Działu Marketingu i PR, WYŻSZA SZKOŁA LOGISTYKI 

 

13:40 – 13:50

Podsumowanie i wnioski

13:50 – 15:00

LUNCH & NETWORKING

15:00 –

ZAKOŃCZENIE SPOTKANIA – DO ZOBACZENIA ZA ROK!