Program 2023 - Arena Logistyczna

Program

Poznaj formułę i zakres merytoryczny
ARENY LOGISTYCZNEJ 2023

13 WRZEŚNIA 2023 (środa)

TECHNOLOGIA CZY LUDZIE W CENTRUM UWAGI

Moderator: Bartosz Jacyna, VP Business Development, CHAINGERS (Przewodniczący Rady Programowej)

09:00 – 10:30

REJESTRACJA I PORANNY AKTYWNY NETWORKING #SesjaPozytywnychRelacji


#SesjaPozytywnychRelacji
– zaangażowanie uczestników od pierwszych chwil przybycia na Arenę Logistyczną.

Grzegorz razem z #KomitetPowitalny powita uczestników i połączy Was w mniejsze grupki, zapraszając do  „przełamywania lodów” czyli bezpiecznego wyjścia ze swojej strefy komfortu i nawiązania wartościowych kontaktów.

Korzyści

możliwość nawiązania nowych relacji z innymi uczestnikami
rozszerzenie sieci kontaktów biznesowych w branży
okazja do poznania ludzi, do których normalnie dostęp jest utrudniony
doprowadzają do wymiany wiedzy i doświadczeń
dostarczają wiele satysfakcji uczestnikom

To okazja do rozmowy o wyzwaniach dnia codziennego szefów zarządzania logistyką i łańcuchami dostaw z różnych branż w Polsce.

Tutaj nie może Ciebie zabraknąć – do zobaczenia!

Moderator:
Grzegorz Turniak

Grzegorz Turniak

Inspirujący mówca, mentor, networker, Prezes, GRUPAYAK

10:30 – 10:40

POWITANIE UCZESTNIKÓW I OTWARCIE ARENY

Moderatorzy:
Edyta Olbratowska

Edyta Olbratowska

Project Director, ADN AKADEMIA

Bartosz Jacyna

Bartosz Jacyna

VP Business Development, CHAINGERS (Przewodniczący Rady Programowej ARENA LOGISTYCZNA)

10:40 – 11:00

Wojna, pandemia, inflacja – czy to koniec globalizacji?

 

  • Jak doszliśmy do obecnej sytuacji w gospodarce światowej – kluczowa rola handlu zagranicznego i logistyki,
  • Globalny podział produkcji i dochodu,
  • Pandemia, wojna, inflacja – co od czego i w jakim kierunku zależy,
  • Wyłaniający się nowy obraz świata – jakie procesy logistycy powinni śledzić.
prof. ALK dr hab. Jacek Tomkiewicz

prof. ALK dr hab. Jacek Tomkiewicz

Doktor habilitowany nauk ekonomicznych, Dziekan Kolegium Finansów i Ekonomii, profesor ALK w Katedrze Ekonomii. Dyrektor ds. naukowych w Centrum Badawczym Transformacji, Integracji i Globalizacji TIGER AKADEMIA LEONA KOŹMIŃSKIEGO

11:00 – 11:20

Jak najwięcej „wycisnąć” z danych w planowaniu lokalizacji nowego magazynu lub zakładu produkcyjnego?

 

  • Na co należy zwrócić uwagę przy wyborze lokalizacji?
  • Dane o rynku pracy – więcej niż oficjalne statystyki
  • Rynek nieruchomości magazynowych i przemysłowych  – aktualne trendy i dane
Przemysław Piętak

Przemysław Piętak

Supply Chain Advisory Director CBRE

11:20 – 12:05

Dyskusja: Planowanie i budowanie forecastów w świecie BANI

 

  • Jak zarządzać w dynamicznym otoczeniu?
  • Jakie dane pomogą przewidzieć najbliższą sytuacje i do niej się przygotować?
  • Jak obniżać koszty i umożliwić rozwój przedsiębiorstwa?
  • Jak planować i realizować plan w przestrzeni, którą charakteryzują: kruchość, niespokojność, nielinearność, niezrozumiałość?
Moderator:
Konrad Grondek

Konrad Grondek

Consultant, APICS Recognized CPIM Instructor, DDP by DDI, CPF by IBF, Jonah® MPM PRODUCTIVITY MANAGEMENT

Uczestnicy:
Małgorzata Sobczyk

Małgorzata Sobczyk

Wiceprezes Zarządu ds. Finansowych INGENIOSO GROUP

Miłosz Dziewulski

Miłosz Dziewulski

Supply Chain Director GREENYARD FROZEN POLAND

Dr hab. Barbara Ocicka, prof. SGH

Dr hab. Barbara Ocicka, prof. SGH

Profesor uczelni w Instytucie Finansów Korporacji i Inwestycji SZKOŁA GŁÓWNA HANDLOWA

12:05 – 12:25

Weryfikacja kontrahentów NIE MUSI być przykrym obowiązkiem

Proces weryfikacji kontrahentów staje się coraz bardziej uciążliwy dla przedsiębiorców, ale wcale nie musi taki być. Zastanówmy się, jak technologia może nas wspomóc w wykrywaniu niewłaściwych kontrahentów, czy możemy cały proces zautomatyzować i czy da się uczynić go łatwym, przyjemnym i przede wszystkim… opłacalnym! Czy listy sankcyjne i nowe obowiązki muszą nas obciążać? Przekonajmy się.

Krzysztof Borcz

Krzysztof Borcz

Founder & CEO HOBLY

12:25 – 12:45

Porażki przywództwa – jak się podnieść po niepowodzeniu

Wycofanie się po pomyślnej realizacji projektu może prowadzić i prowadzi do poważnych niepowodzeń w kolejnych projektach.
Prawdziwe studium przypadku niepowodzenia zarządzania po dużym sukcesie. Analiza procesu zdrowienia i rzetelna retrospekcja dokonanych zmian.

Dawid Ostręga

Dawid Ostręga

Najlepszy trener wśród menedżerów i odwrotnie

12:45 – 14:00

LUNCH & NETWORKING

14:00 – 16:20

RINGI – STOLIKI TEMATYCZNE (2 tury)

Moderowane spotkania tematyczne z aktywnym udziałem wszystkich uczestników
– przestrzeń do swobodnej wymiany doświadczeń i nieformalnych rozmów!

RING 1

14:00 – 15:00

ODPORNOŚĆ PSYCHICZNA LIDERA W CZASACH NIEPEWNOŚCI

 

Jeżeli jesteś osobą zajmującą odpowiedzialne stanowisko i mierzysz się z codzienną presją, stresem i rosnącymi wymaganiami, martwisz się o klientów, firmę, pracowników i już sam czujesz ze nie dajesz rady? Ten stolik jest dla Ciebie.

Zapraszam do  dyskusji o budowaniu odporności psychicznej lidera.

Izabela Kielczyk

Izabela Kielczyk

Psycholog biznesu, Terapeuta i mentor ludzi biznesu, Przedsiębiorca

RING 2

14:00 – 15:00

BUDOWANIE ZESPOŁÓW I KOMPETENCJI

 

Drastyczna zmiana Kontekstu, wywołana Pandemią Koronawirusa i Kryzysem związanym z wojną na Ukrainie, na trwałe zmieniła sposób funkcjonowania społecznego i biznesowego. Stąd potrzebne są długoterminowe i przemyślane rozwiązania w różnych obszarach, wśród których na pierwszy plan wyłania się kwestia Wymogów Kompetencyjnych wobec stanowisk menedżerskich i specjalistycznych. Muszą one ulec zmianie.

3 Edycja Badania Biznes-Ludzie™ TARKA EXECUTIVE’S (2021/2022) pokazała również, że wyzwaniem, przed którym stoją Zarządzający, jest obecnie efektywne wdrożenie systemu pracy hybrydowej. Zarówno zmiana Wymogów Kompetencyjnych, jak i przejście na prace hybrydową wymagają i wymagać będą nowego typu pracownika i siłą rzeczy, nowego typu zespołów pracowniczych.

Krzysztof Tarka

Krzysztof Tarka

Założyciel i Wspólnik Zarządzający TARKA EXECUTIVE’S

RING 3

14:00 – 15:00

POPRAWA CASH FLOW POPRZEZ PLANOWANIE SCENARIUSZOWE I ZARZĄDZANIE ZAPASAMI

 

Obserwujemy wciąż rekordowe poziomy zapasów – w tym zapasów nadmiernych, czyli takich dla których koszty utrzymania przekraczają marże sprzedaży. Z drugiej strony dostrzegamy groźną presję ze strony zarządu: „Redukuj zapasy”!, co szybko może przerodzić się w braki w magazynach a zatem nieterminowe dostawy do klientów, a to z kolei – nieterminowe regulowanie zapłaty przez klientów… Jak z tym sobie radzić?

  • Inwestycja w zapasy a ryzyko utraty płynności finansowej. Jak ryzyko to skalkulować i przygotować się do wygranej na rynku w niepewnych czasach?
  • Planowanie scenariuszowe jako klucz do kalkulacji ryzyka – od paniki, przez „jakoś to będzie”, do procedur i przyzwyczajenia ciągłego rozpatrywania scenariuszy
  • Zła struktura zapasów: brakuje tego co niezbędne, za dużo jest rzeczy zalegających. Jak to zmienić?
  • Jakie powinny być w tej chwili najważniejsze czynności i decyzje firm?
Zbigniew Sobkiewicz

Zbigniew Sobkiewicz

Consulting Director, CPIM, Jonah® MPM PRODUCTIVITY MANAGEMENT

RING 4

14:00 – 15:00

INTELIGENTNA LOGISTYKA – SZTUCZNA INTELIGENCJA NA SŁUŻBIE CZŁOWIEKA: STUDIUM PRZYPADKU

 

Sztuczna inteligencja (SI) jest dla organizacji źródłem przewagi konkurencyjnej. Liderzy cieszący się uznaniem wiedzą, że to pracownicy stanowią wartość każdej organizacji. Każdy z nich jest naturalnym i unikalnym źródłem Big Data i SI, dzięki swojemu doświadczeniu i know-how. To, jak organizacja dostosuje się do narzędzi SI, stanowi zasadniczy czynnik decydujący o jej zdolności do tworzenia unikalnej wartości na rynku.

W oparciu o studium przypadku, przedstawione zostaną rozwiązania analityczne proponujące zestaw tras realizujących wszystkie zamówienia, a także oszacowanie kosztów każdej z nich w ramach wdrożenia „Transport Management System” w branży przemysłowej. Ponadto, omówione zostaną aspekty związane z kompletacją towarów oraz optymalnym harmonogramem załadunku i rozładunku. Na bazie najlepszych praktyk wdrożeniowych, przedstawione zostaną wyzwania oraz sposoby ich rozwiązania związane ze zmianą kultury organizacyjnej, w tym te związane ze zmianą ról i procesów podejmowania decyzji przez menedżerów odpowiedzialnych za powyższe obszary.

Adrian Suska

Adrian Suska

Członek Zarządu, Współzałożyciel AMA INSTITUTE

15:00 – 15:20

PRZERWA NA NETWORKING

RING 5

15:20 – 16:20

WORK – LIFE BALANCE CZY LIFE BALANCE Jak dbać o zasoby energetyczne własne i pracowników?

 

Ciągła zmiana jest już normą i właściwie nas nie dziwi. Nie znaczy to jednak, że dobrze sobie z nią radzimy. Zarówno zmiana, jak i wynikające z niej wysoki poziom stresu oraz ogromna ilość pracy wywierają na nas wpływ i zostawiają ślad. Nierzadko bardzo wyraźny – w postaci wyczerpania, kłopotów zdrowotnych czy syndromu wypalenia zawodowego.

  • Jak dbać o zasoby energetyczne (własne i podwładnych!) aby móc wykonywać zadania, osiągać cele i ciągle czerpać z tego satysfakcję?
  • W jaki sposób dbać o rozwój swojej kariery zawodowej, by mieć energię na wyzwania, jakie przed sobą postawimy?
  • I wreszcie jak świadomie wybierać wyzwania, które nam służą a unikać tych, które najprawdopodobniej zaszkodzą?
Agnieszka M. Staroń

Agnieszka M. Staroń

Coach, Mentor, Consultant, Owner MAGA CONSULTING

RING 6

15:20 – 16:20

LIDER POKOLENIA Z czyli kompetencje managera przyszłości

 

Przedstawiciele Pokolenia Z są już mocno obecni na polskim rynku pracy – w każdej branży. Niebawem będą też stanowić dominująca grupę zawodową, która siłą rzeczy wymusi zmiany w obecnie obowiązujących standardach pracy.

Czy Pokolenie Z oczekuje innego lidera niż poprzednie pokolenia w naszych organizacjach?

„Dobry” szef dla Pokolenia Z – czyli jaki?

Czy i na jakie zmiany powinni się przygotować liderzy z branży logistycznej?

Warto już teraz poznać odpowiedzi na te i inne pytania, aby móc dobrze przygotować nasze organizacje na nadchodzące zmiany.

Katarzyna Piotrowska

Katarzyna Piotrowska

Country Manager CPL

RING 7

15:20 – 16:20

LUDZIE W KONFRONTACJI Z „TRUDNYMI EMOCJAMI”

 

Gniew, smutek, lęk, frustracja, wstyd, poczucie winy, poczucie krzywdy to nie są emocje, które chcemy przeżywać na co dzień. Mówimy, że są trudne i że lepiej je stłumić. Czy na pewno?

Dlaczego jedne emocje określamy jako trudne, negatywne, a inne pozytywne?

Co sprawia, że unikamy „trudnych emocji” i „trudnych rozmów?

Co jest istotą trudności i jakie następstwa dla biznesu, zespołu, przełożonego i nas samych niesie?Jak adresować trudne tematy i emocje zachowując spokój?

 

Dagmara Głowacka

Dagmara Głowacka

Chief People Officer North & East Europe DB SCHENKER

RING 8

15:20 – 16:20

JAK ZAPROJEKTOWAĆ I ZAUTOMATYZOWAĆ PROCES WERYFIKACJI I ONBOARDINGU KLIENTA

 

Czy wiesz, że każdy przedsiębiorca musi sprawdzać, czy jego kontrahenci są objęci sankcjami? Ten dodatkowy obowiązek można jednak przekuć na zysk i o tym będą niniejsze warsztaty. Przekonasz się jak, używając platformy Hobly, możesz uprościć proces weryfikacji klientów i stworzyć automatyczny, bezpieczny i kompletny proces onboardingu.
Z warsztatów dowiesz się także:
• Jak zabezpieczyć swoją firmę przed sankcjami,
• Jak wykonać masową weryfikację dotychczasowych kontrahentów,
• Jak uzyskać kompletną weryfikację struktury własnościowej firmy,
• Jak stworzyć i uzyskać alerty o wpisaniu klienta na listę sankcyjną,
• Jak bezpiecznie integrować platformę ze swoimi procesami i systemami.

Krzysztof Borcz

Krzysztof Borcz

Founder & CEO HOBLY

16:30 – 19:00

ZAPRASZAMY NA KOKTAIL I NETWORKING

14 WRZEŚNIA 2023 (czwartek)

TECHNOLOGIA CZY LUDZIE W CENTRUM UWAGI

09:00 – 09:30

REJESTRACJA I PORANNY NETWORKING

RÓWNOLEGŁE ŚCIEŻKI TEMATYCZNE

#TECHNOLOGIA

Moderator sesji: Łukasz Musialski, Senior Logistics Consultant, CHAINGERS
09:30 – 09:40

POWITANIE UCZESTNIKÓW I OTWARCIE SESJI

09:40 – 10:00

Wystąpienie inspiracyjne: Dlaczego zabijamy innowacje, a potem sami od niej giniemy?

Czyli kilka inspirujących historii, które wciąż się powtarzają:

  • wszyscy się śmieją, a potem przegrywają
  • wariat, który jest geniuszem i twoim konkurentem
  • a wszystko wielkie było kiedyś małe
Maciej Żyto

Maciej Żyto

Digital Director, E-commerce Director, Digital Transformation practitioner, ex. Play, Douglas, RTV EURO AGD, Payback, Orange

 

10:00 – 10:20

Słuchaj, patrz, reaguj czyli jak zautomatyzować proces i być ekologicznym

  • dlaczego portiernia jest passe
  • czy da się współdzielić i wynajmować systemy bezpieczeństwa
  • jak posadzić przy stole wielu graczy i czym ich ugościć
  • czy ESG musi kosztować
Andrzej Hamryszczak

Andrzej Hamryszczak

Współzałożyciel VCN

10:20 – 11:00

Dyskusja: Biznesowe i solidne uzasadnienie inwestycji w innowacje – czy potrafimy je dobrze zdefiniować

  • strategiczna wizja firmy, która określa jej cele i priorytety
  • presja na rentowny rozwój
  • koszty i potencjalne zakłócenia w operacjach
  • braki zasobów i talentów
Moderator:
Wojciech Zaręba

Wojciech Zaręba

Dyrektor Logistyki/Centrów Dystrybucyjnych/Pionu Operacyjnego/Zarządzanie projektami

Uczestnicy:
Małgorzata Nosewicz

Małgorzata Nosewicz

Director Supply Chain Management & Business Project Leader of ERP

Marek Wierzbicki

Marek Wierzbicki

Współwłaściciel, Konsultant BINCODE

Jakub Barchański

Jakub Barchański

Business Development Manager, ALPEGA TMS

Przemysław Gruszka

Przemysław Gruszka

Commercial Director, Member of Management Team TOYOTA MATERIAL HANDLING POLSKA

# LUDZIE

Moderator sesji: Anna Frąckowiak-Kaczmarek, Managing Director, SMART CAMPAIGN
09:30 – 09:40

POWITANIE UCZESTNIKÓW I OTWARCIE SESJI

09:40 – 10:00

Wystąpienie inspiracyjne: Przywództwo i zaangażowanie w czasach ciągłej niepewności

  • dlaczego ludziom się nie chce?
  • co to jest „quiet quitting” i co mówią nt. badania?
  • czy można „zhakować” wyniki zaangażowania i kim jest prawdziwy lider?
Marek Parzydło

Marek Parzydło

Gallup® Certified Strengths Coach

10:00 – 10:20

Uwalnianie potencjału ludzkiego: jak wyposażyć zespoły, aby prosperowały pośród zakłóceń, niepewności i turbulencji

  • kultura doceniania – jak „uskrzydlać” pracowników
  • happy workplace – bo szczęście sprzyja sukcesowi – jak je tworzyć/wspierać?
Paulina Wilk

Paulina Wilk

Ekspert ds. Procesów HR DHL Parcel Polska

Marta Górecka

Marta Górecka

Regional HR Business Partner DHL PARCEL POLSKA

10:20 – 11:00

Dyskusja: Jakich nowych kompetencji i zasobów potrzebują liderzy, aby zbudować organizacje łańcucha dostaw gotową na przyszłość?

  • co jest ważniejsze – kompetencje twarde czy miękkie?
  • czy warto inwestować i rozwijać swój zespół czy lepiej „kupić” kompetencje na rynku?
  • inwestycje cyfrowe a niedobór talentów
Moderatorka:
Agnieszka Piątkowska

Agnieszka Piątkowska

Managing Partner BIG FISH

Uczestnicy:
Grzegorz Dołęga

Grzegorz Dołęga

Katarzyna Pyś-Fabiańczyk

Katarzyna Pyś-Fabiańczyk

Dyrektorka Działu Powierzchni Magazynowych i Przemysłowych SAVILLS

Krzysztof Janczukowicz

Krzysztof Janczukowicz

Director, Supply Chain Managment SEE MIELE

Łukasz Chmaj

Łukasz Chmaj

Dyrektor Logistyki GEMINI POLSKA

11:00 – 11:20

NETWORKING & KAWA

11:20 – 11:40

Innowacje logistyczne, nowinki technologiczne w praktycznym ujęciu (koszty, zwrot z inwestycji, czas zwrotu)

  • demand Planning – gorące wnioski z implementacji
  • Express – platforma integracyjna dla zamówień e-commerce
  • wdrożenie przepływu Dropshippment dla zamówień spersonalizowanych
Krzysztof Niciejewski

Krzysztof Niciejewski

Dyrektor ds. Łańcucha Dostaw SKLEPY KOMFORT

11:40 – 12:00

Zwinna transformacja w Operacjach Avon

  • podejście do zwinnego zarządzania projektami w czasach BANI
  • SCRUM jako metoda do zarządzania produktami / projektami na bazie doświadczeń w Operacjach Avon
  • zarządzanie zespołami projektowymi w SCRUM  – przemiana podejścia, zachowań, komunikacji, narzędzi – case study Avon
  • rola Scrum Mastera w procesie transformacji Agile
Sylwia Białkowska

Sylwia Białkowska

AGILE Transformation Lead GLOBAL OPERATIONS AVON

11:20 – 11:40

Życie zawodowe vs. życie prywatne: rozdzielać czy łączyć

  • zasada 3xZ – dwubiegunowość wartości – jak naprawdę jest?
  • narzędzia biznesowe w życiu prywatnym – czy to możliwe, czy ma to sens?
  • łańcuch samorealizacji – co go napędza, co go kręci?
Grzegorz Dołęga

Grzegorz Dołęga

11:40 – 12:00

Arena mistrzów – jak zbudować zespół na ciężkie czasy?

  • technologia czy ludzie, kto wygra w wyścigu na podnoszenie efektywności
  • jak stworzyć warunki, w których zespół pracuje produktywnie
  • „Diament powstaje pod ciśnieniem”?
  • jak znaleźć wspólny język zespołu
Łukasz Chmaj

Łukasz Chmaj

Dyrektor Logistyki GEMINI POLSKA

12:00 – 12:30

PRZERWA NA NETWORKING

SESJA WSPÓLNA

Moderator: Artur Olejniczak, Head of Marketing & Communications, WYŻSZA SZKOŁA LOGISTYKI W POZNANIU

12:30 – 12:50

Wystąpienie inspiracyjne: Rywalizacja, adrenalina, współpraca – przyłożenie w sporcie i biznesie

Michał Latoś

Michał Latoś

Prezes Zarządu PANTHERS WROCŁAW (Mistrz Polski 2016, 2017, 2019, 2020 – Mistrz Europy 2016 – Jedyny polski uczestnik European League of Football – Półfinalista European League of Football 2021)

12:50 – 13:40

Dyskusja (format oksfordzki): TECHNOLOGIA czy LUDZIE w centrum uwagi

  • firmy zautomatyzowane czy firmy zhumanizowane – jak będzie wyglądała przyszłość
  • kompetencje i technologie – jak przygotować się na wyzwania przyszłości
  • wykorzystywanie niedoboru siły roboczej jako katalizatora do napędzania innowacji w łańcuchu dostaw
  • łańcuchy dostaw potrzebują połączonej wizji technologii i talentów?

Format debaty oksfordzkiej z udziałem wszystkich uczestników z sesji Technologia oraz sesji Ludzie.

Moderator:
Artur Olejniczak

Artur Olejniczak

Kierownik Działu Marketingu i PR, WYŻSZA SZKOŁA LOGISTYKI 

 

13:40 – 13:50

Podsumowanie i wnioski

13:50 – 15:00

LUNCH & NETWORKING

15:00 –

ZAKOŃCZENIE SPOTKANIA – DO ZOBACZENIA ZA ROK!