Program - Arena Logistyczna

Program

Poznaj formułę i zakres merytoryczny
OD S&OP DO ZINTEGROWANEGO
PLANOWANIA BIZNESOWEGO

Moderator sesji:
Artur Olejniczak, Kierownik Działu Marketingu i PR, WYŻSZA SZKOŁA LOGISTYKI 
08:00 – 09:00

REJESTRACJA I PORANNY AKTYWNY NETWORKING

09:00 – 09:10

POWITANIE UCZESTNIKÓW I OTWARCIE ARENY

Moderatorzy:
Edyta Olbratowska

Edyta Olbratowska

Project Director, ADN AKADEMIA

Artur Olejniczak

Artur Olejniczak

Kierownik Działu Marketingu i PR, WYŻSZA SZKOŁA LOGISTYKI 

 

09:10 – 09:40

TRANSFORMACJA PLANOWANIA BIZNESOWEGO – OD S&OP DO IBP

– Omówienie kluczowych różnic i korzyści płynących z przejścia na zintegrowane planowanie biznesowe.
– Rola IBP w realizacji długoterminowej strategii przedsiębiorstwa.

Zbigniew Sobkiewicz

Zbigniew Sobkiewicz

Consulting Director, CPIM, Jonah® MPM PRODUCTIVITY MANAGEMENT

Jerzy Sobieszczuk

Jerzy Sobieszczuk

Dyrektor Łańcucha Dostaw, LANTMANNEN UNIBAKE POLAND

09:40 – 10:10

PRZEJŚCIE Z S&OP DO IBP – NAJLEPSZE PRAKTYKI I WYZWANIA

– Prezentacja rzeczywistych przykładów wdrożenia IBP w firmach z różnych branż.
– Omówienie kluczowych wyzwań i sposobów ich przezwyciężenia.

Dawid Kujaczyński

Dawid Kujaczyński

Director Supply Chain Planning, AMICA GROUP

10:10 – 10:40

Wystąpienie Partnera

10:40 – 11:00

PRZERWA KAWOWA I NETWORKING

11:00 – 11:30

OPTYMALIZACJA PLANOWANIA POPYTU DZIĘKI INTEGRACJI DANYCH WYSOKIEJ JAKOŚCI

– Wykorzystanie kluczowych źródeł danych w analizie popytu.
– Walidacja i oczyszczanie danych dla lepszej dokładności prognoz.

Sławomir Czyżewski

Sławomir Czyżewski

Kierownik ds. Planowania Popytu, OKECHAMP S.A

11:30 – 12:00

LUDZKIE OBLICZE PROCESU S&OP

– Klarowna strategia i zbudowanie zaangażowania ludzi.
– Umiejętne zarządzanie priorytetami w organizacji.

Andrzej Kaźmierczak

Andrzej Kaźmierczak

Dyrektor Łańcucha Dostaw, MPS INTERNATIONAL

12:00 – 12:30

EFEKTYWNE WDRAŻANIE I FUNKCJONOWANIE PROCESÓW S&OP W ZRÓŻNICOWANYCH ŚRODOWISKACH KULTUROWYCH

– Dlaczego różnice kulturowe są tak ważne i jak je rozpoznajemy w sferze biznesu?
– Jak poradzić sobie z różnicami kulturowymi w sprawnym planowaniu?
– Wpływ różnic kulturowych na działanie S&OP.

Konrad Grondek

Konrad Grondek

Consultant, APICS Recognized CPIM Instructor, DDP by DDI, CPF by IBF, Jonah® MPM PRODUCTIVITY MANAGEMENT

Aneta Gudyka

Aneta Gudyka

Group PC&L Director, LOGSTOR INTERNATIONAL/KINGSPAN

12:30 – 13:15

PANEL DYSKUSYJNY: INTEGRACJA PROGNOZ FINANSOWYCH, POPYTU I ŁAŃCUCHA DOSTAW – JAK POGODZIĆ SPRZECZNE CELE?

– Dyskusja na temat wyzwań związanych z integracją różnych obszarów planowania.
– Przykłady skutecznego godzenia celów finansowych, operacyjnych i sprzedażowych.

Moderator:
Zbigniew Sobkiewicz

Zbigniew Sobkiewicz

Consulting Director, CPIM, Jonah® MPM PRODUCTIVITY MANAGEMENT

Uczestnicy:
Marcin Chabros

Marcin Chabros

Finance Business Partner for Customer Supply Chain, CARLSBERG GROUP

Dawid Kujaczyński

Dawid Kujaczyński

Director Supply Chain Planning, AMICA GROUP

Artur Haremza

Artur Haremza

Kierownik Planowania Operacyjnego, NESPERTA EUROPE

Adam Bartuś

Adam Bartuś

Menadżer ds. Zarządzania Łańcuchem Dostaw, GRUPA EUROCASH

13:15 – 14:15

LUNCH I NETWORKING

14:15 – 17:15

SYMULATOR THE FRESH CONNECTION – STRATEGICZNA GRA BIZNESOWA PROWADZONA PRZEZ MPM PRODUCTIVITY MANAGEMENT

 

 

The Fresh Connection (TFC) to zaawansowana symulacja, w której uczestnicy – w czteroosobowych zespołach (sprzedaż, zakupy, łańcuch dostaw, finanse) – podejmują realistyczne decyzje zarządcze w firmie produkującej soki owocowe. Celem uczestników jest wydobycie przedsiębiorstwa z kryzysu poprzez skuteczne, zintegrowane działania.

TFC pokazuje, że powodzenie transformacji (ERP, Lean, SCM) zależy przede wszystkim od ludzi – ich zdolności do współpracy, myślenia systemowego i wspólnego działania. Symulacja pozwala bezpiecznie przećwiczyć te kompetencje jeszcze przed rozpoczęciem rzeczywistego projektu, stając się praktycznym narzędziem przygotowania zespołów do pracy w złożonym środowisku biznesowym.

Uczestnicy dowiedzą się jak ważne jest:

  • Zrozumienie wagi wyznaczania celów strategicznych (rozumianych jako mierzalny i istotny wynik)
  • Tworzenie mapy drogowej osiągania celów strategicznych
  • Przewidywanie skutków finansowych podejmowanych decyzji
  • Przekuwanie wiedzy i intuicji w identyfikacje krytycznych decyzji
  • Doskonalenie kompetencji zespołowych

Metodologia

W trakcie 3 godzin uczestnicy poznają firmę The Fresh Connection i analizują jej kluczowe obszary: łańcuch dostaw, zakupy, sprzedaż i operacje. W dwuosobowych zespołach podejmują decyzje mające na celu poprawę ROI. Wybory są prezentowane w formie głosowania (voting session), a najczęściej wybierane opcje wprowadzane do symulacji. Na koniec omawiane są wyniki i wpływ podjętych decyzji na firmę.

17:15 ZAKOŃCZENIE KONFERENCJI